Ändringar i leveransvillkoren och utförandet för tjänsten Home Delivery Parcel till Sverige

Ändringarna berör samtliga leveranser av Home Delivery Parcel som skickas till mottagare i Sverige. De nya leveransvillkoren börjar gälla från och med den 1 november 2020. Nedan listar vi de mest övergripande ändringarna.

Hemleverans

Home Delivery Parcel till Sverige

  • Leverans utförs dagtid kl. 08.00-17.00, utan möjlighet för mottagaren att ändra dag eller tid.
  • Som standard sker leverans med Flex Delivery, vilket innebär att leveransen sker utan kvittens/signatur, till angiven plats om sådan finns, annars utanför mottagarens dörr. Mottagaren behöver inte vara hemma för att ta emot paketet; ingen signatur krävs.
  • Leverans med krav på signatur erbjuds genom tilläggstjänsten Signature Required.
  • Mottagaren kan kostnadsfritt, via aviseringen, välja att omdirigera sitt paket för leverans till ett Bring-ombud istället för hem.
  • Misslyckas leveransen hem så levereras paketet om möjligt till ombud. För paket som inte kan levereras till ombud (t.ex. paket med vikt över 20 kg eller längd över 150 cm) aviseras mottagaren och erbjuds boka ny utkörning. Ny utkörning debiteras kunden (avsändaren).
  • Ett mobilnummer eller en e-postadress ska alltid anges vid beställning.

Här kan du läsa mer om Bring Parcels generella villkor för leverans till privatpersoner.

Har du några frågor?

Hör av dig till din säljkontakt på Bring eller kontakta oss här.