Från 2024-08-15 kommer delar av av verksamheten i Bring E-commerce & Logistics AB (org.nr 556546-4939) att övergå till Bring Cargo International AB, (org.nr 556849-7951). Båda bolagen ingår till 100% i koncernen Posten Bring.
Den verksamhetsförändring vi nu gör syftar till att sätta ytterligare fokus på godstjänsterna inrikes, och bli mer effektiva och kundorienterade i våra godstjänster. En del i detta steg är att vi nu byter transportsystem.
Vad innebär detta för dig som kund?
Det innebär att avtalet ni har med Bring E-commerce & Logistics AB som avser godstjänsterna, styckegods och partigods B2B inrikes inom Sverige, kommer att överföras till Bring Cargo International AB per den 15 augusti 2024.
Som kund av våra godstjänster, styckegods och partigods B2B inrikes inom Sverige, påverkas du inte i övrigt av denna förändring men vi vill ändå uppmärksamma om att det eventuellt kan innebära något längre svarstid än normalt under en kortare övergångsperiod till vårt nya transportsystem.
Inga ändringar av kundnummer eller bokningsrutiner
Era bokningsrutiner påverkas inte av denna förändring och du som kund behåller ditt befintliga kundnummer hos oss. För er som sänder bokning till oss idag via EDI, fortsätter boka precis som vanligt med dagens kundnummer.
Mindre ändringar i faktura-layout
Våra fakturor kommer få ett lite annorlunda utseende jämfört med idag, men framförallt kommer de bli utställda av Bring Cargo International AB. För er som scannar våra fakturor ber vi er därför uppmärksamma att där kommer vara små förändringar i faktura-layout gentemot idag.
Systembyte kan medföra extra faktura i augusti
På grund av byte av transportsystem kan det för kunder som idag har månadsfaktura eventuellt innebära en ytterligare faktura för augusti månad. Detta eftersom vi avslutar uppdragen i vårt nuvarande system med en faktura för orderperioden fram till 14/8, därefter för orderperiod med start den 15/8 utställer vi nya fakturor löpande för resterande del av perioden i vårt nya system.
Samma tillgång till MyBring
Har du ett MyBring-konto idag, loggar du in som vanligt med dina uppgifter och har tillgång till samma information som vanligt.
Har du inget konto idag kan du enkelt skapa ett konto på mybring.com.
Kundtjänst
Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss. Vår kundtjänst är på plats precis som vanligt.
Kundtjänst | Telefonnummer | E-post |
---|
Kundservice | 010-207 19 80 | gods.sverige@bring.com |
Fakturafrågor | 010-207 19 99 | gods.sverige.admin@bring.com |
Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete.