Så här aktiverar du multifaktorautentisering för ditt konto

Så här aktiverar du multifaktorautentisering för ditt konto

Om du vill öka säkerheten utöver bara användarnamn och lösenord kan du aktivera multifaktorautentisering (MFA) för ditt konto. Detta kommer att kräva att användaren använder en valfri app för att generera en kod vid inloggning, utöver sitt användarnamn och lösenord.

Personer som arbetar på datorer på ett kontor

Så här aktiverar du MFA: 

  1. Klicka på "Profil och inställningar" i rullgardinsmenyn bakom ditt namn längst upp till höger i Mybring. 
  2. Klicka på "Lösenord och säkerhet" i menyn till vänster. 
  3. Skanna QR-koden som visas i Mybring med din föredragna mobilapplikation som används för att generera tvåfaktorsautentiseringskoder. 
  4. Använd din föredragna mobilapplikation och ange den genererade koden för Mybring i fältet under "Autentiseringskod" och klicka på "Bekräfta kod". 

MFA kommer att aktiveras när du slutför stegen ovan, och Mybring kommer att kräva användarnamn, lösenord och genererad kod från din föredragna mobilapplikation vid nästa inloggning. Vid inloggning kan du också markera rutan för att komma ihåg enheten, så slipper du göra detta under en kort period innan vi återigen ber om koden från din föredragna mobilapplikation. 

Vi rekommenderar att du genererar och lagrar återställningskoder på en säker plats ifall du skulle få problem eller förlora din telefon. Det blir lättare för dig att få tillgång till ditt konto i sådana fall. 

Generera återställningskoder (valfritt): 

  1. På samma sida, "Lösenord och säkerhet"-sidan, kommer du att kunna göra en ny sak när MFA är aktiverat. 
  2. Klicka på "Visa återställningskoder" för att visa koderna på skärmen. 
  3. Skriv ut och/eller ladda ner koderna, och lagra dem på en säker plats.