Så ger och ändrar du användartillgångar i Mybring

Som administratör för ett kundnummer kan du enkelt ge användare tillgång – antingen direkt eller på förfrågan från användaren.

Ge tillgång på förfrågan

Om du som administratör loggar in och har fått en förfrågan om tillgång till ett av dina kundnummer kommer antalet förfrågningar att visas i "Administration" på Mybrings förstasida. Behandla förfrågningarna enligt följande:

  1. Klicka på "Administration".
  2. Klicka på länken "Gå till användaradministration för att se förfrågningar" i meddelanderutan längst upp på sidan.
  3. Klicka på "Behandla förfrågan".
  4. Välj "Avvisa" eller "Godkänn".

Ge tillgång direkt eller ändra tillgång

Om en användare behöver tillgång men inte har ansökt om det i Mybring kan du som administratör ändra användartillgången direkt:

  1. Klicka på "Administration" och välj "Användarhandtering".
  2. Klicka på användaren som du vill ändra tillgång för.
  3. Klicka på raden med det kundnummer som du vill ändra tillgång till.
  4. Kryssa för de olika tillgångar som du vill ge användaren. OBS! Kom ihåg att en administratör kan ge sig själv alla rättigheter.
  5. Klicka på "Spara rättigheter".

Om du är administratör för flera kundnummer kan du också ge användaren tillgång till de andra kundnumren genom att välja "Lägg till ett kundnummer" under "Tillgångar och rättigheter".