Frågor och svar om leveranser till Bring Paketbox

Undrar du över något eller har problem med att hämta ett paket som har anlänt till en paketbox? Se frågor och svar nedan eller använd vår dygnet-runt-öppna chattbot.

Frågor om att hämta och returnera från våra paketboxar

    1. Kontrollera att du har aktiverat Bluetooth på din telefon.
    2. Kontrollera att du har laddat ner Bring-appen och loggat in med ditt telefonnummer.
    3. Försök att gå lite närmare paketboxen, Bluetooth fungerar bara när du är mycket nära boxen.

    Om du har kontrollerat att alla ovanstående punkter stämmer och ändå inte kan hämta ditt paket, kan du kontakta kundservice, de hjälper dig.

  • Du kan boka en retur från en av alla våra paketboxar. Det du behöver är en returlabel och Bring-appen. Våra chaufförer tar ut returerna varje dag, innan de fyller på med nya paket.

    Så här returnerar du via en paketbox:

    • Logga in på Bring-appen
    • Tryck på länken "Lämna" och sedan på "Skicka returpaket"
    • Skanna din returetikett som du satt fast på ditt paket
    • Du får nu välja storlek på lucka, baserat på storlek på ditt paket
    • Välj sedan önskad paketbox från en lista
    • Du har sedan en timme på dig att lämna in paketet i den valda paketboxen
    • När du står redo framför paketboxen trycker du på länken "Lämna av paket"
    • Appen tilldelar dig då en lucka, som öppnas automatiskt
    • Lägg i paketet och stäng igen luckan. Och som ett trolleri, så är det klart!
  • Paketet kommer inte att synas i appen förrän vi har mottagit och skannat det på vår terminal. Du kan därför få meddelanden från Bring om att ditt paket är på väg innan det blir synligt för dig i appen.

    Om det har gått lång tid sedan du fick meddelandet från Bring utan någon uppdatering kan det bero på olika faktorer:

    • Du har laddat ner Bring-appen, men inte registrerat dig. Du måste registrera dig med ditt telefonnummer och få en kod som du använder för att aktivera appen. När du har gjort detta ska paketet vara synligt i appen.
    • När du registrerar dig i appen måste du använda samma telefonnummer som du använde vid beställningen av paketet. Telefonnumret fungerar som kopplingen mellan ditt paket och dig.
  • Om du inte kan hämta paketet i din valda paketbox kan vi omdirigera det till ett bemannat paketombud. Vänligen kontakta vår kundservice.

  • Inte alla paket kan levereras till en paketbox. Det kan bero på att ditt paket är för stort, att det kräver en viss temperatur eller att legitimation måste visas vid utlämning. Ditt paket kommer då att levereras till ditt vanliga paketombud. Ibland kan det också vara så att paketboxen är full vid leveranstillfället och att vi då måste lämna det vid närmaste ombud.

  • Ja, du kan dela informationen om försändelsen i Bring-appen, genom att trycka på "Överför paket". Då ger du tillåtelse att någon annan hämtar ut ditt paket. Personen behöver vara eller bli användare av appen.

  • Om din leveransadress ligger i närheten av en paketbox kan du välja Bring Paketbox som utlämningsalternativ i webbutiken. Observera att inte alla webbutiker erbjuder detta valbara alternativ. Uppmuntra gärna de butiker du handlar hos att lägga till Bring Paketbox om du vill ha möjlighet att välja det.

  • Du hittar närmaste paketbox genom sökfunktionen på den här sidan. Sök med ditt postnummer.

  • Ett paket får inte vara större än 50 x 44 x 59 cm.