Den senaste tiden har paketvolymerna skjutit i höjden och en av de viktigaste åtgärderna för att säkerställa god kapacitet hos ombuden är att mottagarna ska kunna hämta sina paket snabbt. Men i dessa pandemitider är det även viktigt att vi håller avstånd och undviker trängsel vid hämtningen av paket, för att säkerställa tryggheten.
Därför, för att underlätta vid hämtning av paket hos ombuden, har vi en funktion i vår spårningslösning på bring.se, som visar populära upphämtningstider och när det är minst trängsel hos ombuden.
På det viset kan mottagarna få information om när de ska hämta sina paket för att undvika köer och trängsel.
Vi har samarbetat med maskininlärningsmiljön Ekofisk i koncernen, som har bidragit med mycket data om hämtning och leverans av paket till våra ombud. Härifrån har vi fått den data som säger något om hur mycket folk det vanligtvis rör sig, och under vilka tillfällen, hos ombuden. Denna typ av data har varit mycket värdefull för att kunna ta fram en sådan funktion i vår spårningslösning.