Paket till postlåda

Paketen levereras direkt i postlådan till alla hushåll i hela Sverige.

  • Leverans direkt i postlådan, eller till dörren om paketet inte får plats
  • Rikstäckande
  • Spårbart hela vägen
  • Leverans måndag-fredag
  • Gäller upp till 3 kg

Vi kan leverera paketen direkt till dina kunders postlåda (det många också kallar brevlåda) med PostNord som underleverantör. Det är spårbart hela vägen och leverans sker måndag till fredag.

Vill du erbjuda leverans av paket till postlåda i Norge? Klicka här.

Kvinna levererar ett paket i en postlåda.

Vad kostar det?

Vänligen ta kontakt med oss via offertformuläret eller kontakta din säljkontakt för mer information.

Mått och vikt

  • Paketet får väga från 150 gram till 3 kg
  • Mått: längd max 60 cm, och längd+bredd+höjd max 90 cm

Det tillkommer ett pristillägg för kollin som har en längd större än 34 cm, bredd större än 24 cm eller höjd större än 7cm.

    Gör så här

  1. 1

    Förpacka och märk försändelsen

    Packa varorna på ett säkert sätt och märk förpackningen enligt våra instruktioner. Säkerställ att ömtåliga varor omges av stötdämpande material så att varorna skyddas under transporten och i sorteringen. Tänk på att ha så lite luft som möjligt i paketet. Fler bra tips om hur man packar och märker finns här.

  2. 2

    Beställ leverans och boka upphämtning

    Beställ leveransen i Brings bokningssystem i Mybring, via API eller via godkänt externt system till exempel TA-leverantör. Hämtning beställer du i Mybring eller så tecknar du avtal om fast hämtning hos oss.

  3. 3

    Leverans

    Leverans sker helgfri måndag till fredag till dina kunders postlåda utan kvittens. Om paketet inte får plats i postlådan hänger vi det på lådan/dörren alternativt ställer det utanför dörren.

    Om vi inte kommer fram till postlådan så levereras det till närmaste PostNord ombud. Paketet finns att hämta hos ombudet i 7 dagar innan det returneras. Paketet är spårbart under leveransens gång.

  4. 4

    Avisering

    Dina kunder får avisering via sms eller e-post när paketet har levererats till postlådan/dörren, eller till närmaste PostNord ombud.

  5. 5

    Eventuell retur

    Om dina kunder behöver göra en retur erbjuder vi olika typer av returtjänster:

    • Retur från hemmet - låter dina kunder returnera större paket från sitt hem på ditt företags bekostnad.

    • Retur från utlämningsställe - låter dina kunder returnera paket på ditt företags bekostnad. Returförsändelsen lämnas in hos ett Bring ombud eller till en Bring paketbox.