Paket som ligger så länge på utlämningsstället att de skickas tillbaka kan bli en dyr affär. Dels går du miste om intäkter från försäljningen, dels kostar returen pengar för dig.

Vi på Bring påminner kunden flera gånger via sms, mail, push-notiser (om mottagaren har vår app) och brev under den tid paketet ligger på utlämningsstället, men många av våra kunder vill själva skicka ut en påminnelse när paketet riskerar att komma i retur.

I Mybring finns en rapport som hjälper dig med just detta, Not collected at pick-up point. Den ger dig en lista över alla dina sändningar som ligger på ett utlämningsställe utan att ha blivit upphämtat.

Om du inte är bekant med rapporterna i Mybring kan du först ta del av vår introduktion till Mybring-rapporterna innan du läser vidare.

Så här gör du för att ta del av Not collected at pick-up point-rapporten

1. Logga in i Mybring
2. För muspekaren över Rapporter i menyn och välj Create new report
3. Välj Shipment status
4. Välj Not collected at pick-up point
5. Välj hur många dagar det ska vara kvar innan paketet går i retur. På det här sättet kan du se till så att du inte får med paket som precis ankommit till utlämningsstället.
6. Klicka sedan på Create report
7. Nu ser du rapporten på skärmen. Klicka på Change columns för att välja vilken information du vill ha med i rapporten. (Tips! Kolumnen Pickup code innehåller upphämtningskoden för sändningar till Sverige och Norge, och kan vara bra att ha med om du vill påminna mottagaren)
8. Om du vill ladda hem rapporten, klickar du på Download och väljer valfritt format: PDF, Excel eller XML

Tips! Du kan välja att prenumerera på rapporten så att du får den till din e-postadress varje dag. Du får då en lista på alla sändningar som kommer returneras inom fyra dagar. Läs mer i vår artikel om hur du prenumererar på rapporter.