Den bästa mottagarupplevelsen

- Bring är och ska vara den ledande aktören inom e-handel och hemleveranser med den bästa mottagarupplevelsen på marknaden, då krävs det ansträngningar. När vi inför leveranser ända fram till näsan på kunden, när den sover, så visar vi på vår flexibilitet och erbjuder en tjänst som är unik, berättar Adam Leth, informationschef Bring. 

Öppet fönster en förutsättning

Det nya sättet att leverera kräver att kunden lämnar ett sovrumsfönster öppet under natten, något som Brings informationschef Adam Leth, inte tror är ett problem;

– Nej, i de undersökningar vi gjort i samband med pilottesterna är det 9 av 10 som sover med öppet fönster. Mottagaren är vårt största fokus, vaken som sovandes, säger Adam.

Bo högt, inget hinder

Även den som bor några trappor upp kommer kunna ta del av erbjudandet.

– Absolut, vi exkluderar ingen. Våra chaufförer har alltid en hopfällbar stege på 12,5 meter med sig i bilen, berättar Adam entusiastiskt.

Chaufförer tysta som möss

För att kunna erbjuda leveranser utan att störa mottagaren använder man en tystgående elbil och chaufförerna är försedda med mjuka filttofflor för att reducera otrevliga ljud från fotstegen.  

Under rekryteringen av natt-chaufförer var decibelmätningen ett avgörande moment. Flera mätningar gjordes för att hitta de allra mest tysta medarbetarna, och det lönade sig – konceptet har pilottestats med stor framgång. Testerna visar nu att hela 95 % av leveranserna sker obemärkt och ljudlöst.

- Jag har sovit som en stock genom varje leverans

En av de personer som deltagit i pilottesterna Thomas Tscherning divisionsdirektör på Bring Express.

- Det har fungerat väldigt bra, jag har inte vaknat en enda gång när jag har fått mina leveranser och då är jag ändå en väldigt lättväckt person. 

Monitor hjälper chauffören att kartlägga din djupsömn

För att kunna leverera så ljudlöst som möjligt har alla chaufförer en sömnmonitor med sig. Med denna kan chauffören följa mottagarens sömnmönster, och leverera när mottagaren befinner sig i sömnstadie 4, d.v.s. djupsömn.

Intressant!

Jag vill gärna veta mer!

För mer information:

Adam Leth, informationschef Bring

+46 70 789 78 50
adam.leth@bring.com