Spara tid med en standardadress

Genom att spara en standardavsändare i din adressbok, går det snabbare nästa gång du ska skapa en ny beställning.


Om du oftast skickar dina sändningar från samma adress, så är det smart att spara en standardavsändare i adressboken i Mybring.

Så här gör du för att spara en standardavsändare

1. Välj Adressbok under menypunkten Beställning.
2 A. Om du saknar en kontakt: Klicka på Lägg till kontakt och fyll i alla adressuppgifter.
2 B. Om du redan har en kontakt: Klicka på pennan på den raden för att redigera kontakten.
3. Kryssa i Sätt som standard adress och klicka på Lägg till kontakt / Uppdatera kontakt.

Hur används din standardadress?

När du har sparat en standard adress så är den förifylld varje gång du ska skapa en ny beställning. Det innebär att du inte behöver fylla i någon avsändare i Från-fältet (eller mottagare i fältet Till) när du startar bokningen eller fylla i adressen när du kommer till det bokningssteget.

Dessutom innebär en standard adress att adressen och kontaktpersonen är förifylld när du bokar upphämtning.

Ett enkelt tips som sparar mycket tid för dig som Mybring-användare!

Fler intressanta Mybring-artiklar

Undvik returer med vår Mybring-rapport
Så tar du ut rapporter i Mybring