Så bokar du en retur i Mybring

Det är lika enkelt att skapa en retur i Mybring som en fraktsedel för en utgående sändning.


Steg 1: Skriv ut fraktsedel

  1. Välj Retur från en eller Retur från flera under menypunkten Beställning
  2. Fyll i till- och från-postnummer och klicka på Hitta tjänster. Om du beställer flera returer samtidigt under Retur från flera (möjlig för pakettjänster), fyll i endast till-postnummer.
  3. Klicka på en av tjänsterna som kommer upp
  4. A) Om du har valt Retur från en, fyll i leveransdetaljer. Klicka på Uppdatera och Nästa. Ange avsändare och mottagare (om du har en fast returadress kommer den att vara fyllt i)

    B) Om du har valt Retur från flera, ange mottagarinformationen (om du har en fast returadress kommer den att vara fyllt i). Lägg till en och en avsändare eller ladda upp flera avsändare samtidigt med vår Excel-mall
  5. Klicka på Beställ (Obs! Detta skapar endast fraktsedeln, upphämtning bokas separat för paket från företag)
  6. Skicka fraktsedeln till den som ska lämna in returen och be dem att klistra på fraktsedeln på paketet med streckkoden väl synlig.

Steg 2: Boka upphämtning

Privatpersoner lämnar in sina returer på ett utlämningsställe, men för returer från företag måste upphämtning bokas separat. Tänk på att boka innan kl. 12.00 om upphämtning önskas samma dag under eftermiddagen.
1. Välj Ny upphämtning under menypunkten Beställning
2. Fyll i vad som ska hämtas, upphämtningsadress samt kontaktinformation (Tips! Spara informationen, så du har det här enkelt tillgängligt nästa gång du beställer upphämtning).
3. Klicka på Beställ upphämtning

Klart! Nu är det bara att vänta på att en Bringchaufför kommer och hämtar returen och skickar den till dig.

Fler intressanta Mybring-artiklar

Spara tid med en standardavsändare
Så tar du ut rapporter i Mybring