Ladda upp din logo för visning i spårning

I Posten-appen för iOS och Android har man under en period kunnat se några kunders logo. Många har efterfrågat samma möjlighet för sitt företag. I den här artikeln visar vi hur du kan ladda upp din logo.

En logo i spårningsfunktionen ger dig möjlighet att visa ditt varumärke i vår spårningslösning när din kund spårar sitt paket. Dessutom blir det enklare för mottagaren att hitta rätt paket i appen. 

För att göra det behöver du: 

  1. En logo i PNG-, GIF- eller JPG-format med en filstorlek på högst 500 kB. Vi rekommenderar att logon är kvadratisk, annars måste den beskäras. 
  2. Ett Mybring-konto med administratörstillgång till de kundnummer som du vill ladda upp logon till. 

Så här gör du: 

Logga in i Mybring genom att gå till www.mybring.com

Mybring forstasida
På förstasidan i Mybring kan du välja Administration

Efter att ha loggat in, välj ”Administration” på förstasidan. Klicka på ”Dina kundnummer” och välj det kundnummer som du vill ladda upp logon till. En del har många kundnummer, så om ni skickar paket från många kundnummer kan du ladda upp logon till vart och ett av dem. 

När du öppnar kundnumret ser du den här bilden: 

Kundadministration
I kundadministrationsbilden kan du nu ladda upp logon

Klicka på ”Ladda upp”, navigera till din logofil och ladda upp den till vår webbsida. Då får du upp en bild som du kan zooma in eller ut i och beskära: 

Beskar
Logon beskärs så att endast området i den innersta kvadraten visas

När du är nöjd, välj ”Beskär”.

Viktigt: När du kommer tillbaka till sidan med företagsinformation väljer du ”Spara” för att ladda upp logon till oss. 

Spara
Efter att ha beskärt logon måste du spara den för att den ska visas i appen

Kontrollera att din logo har laddats upp genom att gå tillbaka till förstasidan och öppna kundadministrationssidan på nytt. Om logon visas har den sparats hos oss. Har du ett bra förslag på var du vill se din logo? Skicka ditt förslag via feedbackfunktionen i Mybring.


Mybring-teamet 13.12.19