Det är enkelt att skapa användare i Mybring med olika rättigheter. Vissa användare kanske endast ska kunna skapa fraktsedlar, andra ska ta ut rapporter.

Vi har skapat en kort introduktionsvideo till hur man lägger till nya användare och ändrar befintliga användare som du kan se genom att klicka här, men du kan också följa vår steg för steg-guide här nedanför.

Så här lägger du till nya användare

1. Klicka på menyalternativet Administration (Om du inte ser det här menyalternativet, så är du inte administratör. Fråga den som är administratör på ditt företag om hur ska få administratörsrättigheter.)
2. Klicka på Användarhantering
3. Välj det kundnummer som användaren ska få rättigheter till
4. Klicka på Lägg till användare
5. Fyll i e-postadressen och klicka på Sök
6. Fyll i förnamn, efternamn och telefonnummer och klicka på Nästa
7. Välj vilka rättigheter användaren ska ha och klicka på Spara rättigheter
8. Klart! Nu är användaren skapad, och ett e-postmeddelande med lösenordet har skickats till användaren

Så här ändrar du en användares rättigheter

1. Klicka på menyalternativet Administration (om du inte ser det här menyalternativet, så har du inte rättigheter att lägga till nya användare)
2. Klicka på Dina kundnummer
3. Välj det kundnummer som användaren ska få rättigheter till.
4. Scrolla ned till sektionen Användare.
5. Klicka på ikonen för Redigera rättigheter (pennan).
6. Lägg till eller ta bort rättigheter och klicka på Spara rättigheter
7. Klart! Nästa gång användaren loggar in i Mybring har rättigheterna uppdaterats