Ny funktion låter mottagarna se när det är minst trängsel hos ombuden

Vi har på rekordtid utvecklat och lanserat en ny funktion i vår spårningslösning som gör det möjligt för mottagarna att se när det är minst trängsel hos ombuden när de spårar sitt paket.

Den senaste tiden har paketvolymerna skjutit i höjden och en av de viktigaste åtgärderna för att säkerställa god kapacitet hos ombuden är att mottagarna ska kunna hämta sina paket snabbt. Men i dessa pandemitider är det även viktigt att vi håller avstånd och undviker trängsel vid hämtningen av paket, för att säkerställa tryggheten.

Därför, för att underlätta vid hämtning av paket hos ombuden, har vi på rekordtid utvecklat och implementerat en ny funktion i vår spårningslösning på bring.se, som visar populära upphämtningstider och när det är minst trängsel hos ombuden.

Ny funktion i Brings spårningslösning som visar populära upphämtningstider
Den nya funktionen i spårningslösningen

På det viset kan mottagarna få information om när de ska hämta sina paket för att undvika köer och trängsel.

Detta är ett mycket bra exempel på hur vi kan använda data på nya sätt i våra befintliga kanaler, så vi snabbt får lösningar på plats som skapar bättre upplevelser för våra mottagare.

Mona Zuko, chef på Bring för B2B och e-handelstjänster i Sverige, Danmark och Finland.

- Vi är mycket glada och stolta över att vi har kunnat utveckla och lansera denna funktion på så kort tid, då den kan hjälpa mottagarna att hämta sina paket på ett säkert sätt i dessa tider.

Vi har samarbetat med maskininlärningsmiljön Ekofisk i koncernen, som har bidragit med mycket data om hämtning och leverans av paket till våra ombud. Härifrån har vi fått den data som säger något om hur mycket folk det vanligtvis rör sig, och under vilka tillfällen, hos ombuden. Denna typ av data har varit mycket värdefull för att kunna ta fram en sådan funktion i vår spårningslösning på så kort tid.

2020-12-10