eFrukost 15 oktober

Över 50 personer besökte vår e-frukost på vår terminal i Mölnlycke i Göteborg.


IMG_2241
Moderator Jacob Aagaard

Tips och råd för att sälja mer under Black Friday och jul

Frukosten inleddes med färska insikter från Bring Research ”Så blir du en vinnare i julhandeln” med Frida Ursby och Jacob Aagaard från Bring. De gav deltagarna en inblick i vad som är extra viktigt för nätkunderna under julhandeln och hur nätbutikerna enkelt kan öka försäljningen genom att skapa tydlighet och trygghet genom hela köpprocessen.

IMG_2242
Jacob Aagaard & Frida Ursby

Ett djupdyk i kommande handelsperiod

Johanna Allhorn, chefredaktör för Ehandel, gav oss en översikt över de kommande månadernas spännande handelsperiod och gav deltagarna flera nyttiga tips. Johanna presenterade även trender och utveckling kring Black Friday. Visste du att det är torsdagen under Black Week som har störst omsättning och att Singles Day hos Alibaba omsatte 280 miljarder svenska kronor första 24 timmarna?

IMG_2243
Johanna Allhorn

Så kan du göra leveranserna grönare

Näthandeln ökar lavinartat för varje år vilket innebär stora utmaningar för vår miljö. Melker Camnerin från Bring delade med sig av sina insikter för att minska både nätbutikernas och transportörernas miljöavtryck. Presentationen innehöll alltifrån Gretaeffekten, hållbar citylogistik och supersnabba fossilfria hemleveranser, till varför Bring har valt att investera i ett elfordonsföretag.

Erfarenheter att driva näthandel och hur Care of Carl har förberett sig för julhandeln

Frukostseminariet avslutades med att Andreas Thieme från nätbutiken Care of Carl berättade om Care of Carl’s tillväxtresa och vilka faktorer som har varit nycklar för deras framgång, men också vilka erfarenheter och lärdomar de tagit med sig genom åren. Andreas berättade också hur Care of Carl till skillnad från många andra nätbutiker inte väljer att fokusera på Black Week perioden och varför.

IMG_2262
Från vänster: Jacob Aagaard, Johanna Allhorn, Melker Camnerin, Andreas Thieme & Frida Ursby