Tips för en bättre leveransupplevelse

Andreas Engvall, Interaktionsdesigner på MatHem.se om deras arbete med att skapa bra leveransupplevelser för kunderna.


MatHem.se var en av tre nätbutiker nominerade till Customer Delivery Experience Award under Nordic eCommerce Summit i Malmö. Priset är baserat på kriterier från undersökningen Mystery eShoppers leveransbilaga Delivery Matters* och delades ut för första gången i år.

Bra tips till e-handlare som vill bli bättre på leveransupplevelse

I filmen berättar Andreas berättar om hur MatHem, bland flera livsmedelsaktörer som placerade sig högt i undersökningen, lyckades bli nominerad till priset och ger sina bästa tips till e-handlare som vill bli bättre på leveransupplevelse. MatHem vann senare på kvällen Customer Delivery Experience Award - se vinnarintervjun här!

Se hela filmen nedan!

Intervju med Andreas Engvall, Interaktionsdesigner på MatHem.se

*Nordic eCommerce Knowledge testshoppar varje år över 100 nordiska nätbutiker med metoden Mystery eShopper och sammanställer resultaten i en omfattande Mystery eShopper-rapport. Delivery Matters är en kompletterande bilaga som enbart fokuserar på leveransupplevelsen, som tagits fram i samarbete mellan Nordic eCommerce Knowledge och Bring.