Frukostseminarium: Nätbutikerna som utmärkte sig i testshoppingen

Vad kan vi lära av de nätbutiker som fick bäst resultat i Mystery eShopper-undersökningen Delivery Matters*?

Bring har tillsammans med Nordic eCommerce Knowledge testshoppat 100 nordiska nätbutiker och sammanställt resultaten i leveransbilagan Delivery Matters*. De tre bästa nätbutikerna i undersökningen: Apotea och MatHem.se nominerades även till det nyinstiftade priset Customer Delivery Experience Award.

Så utmärkte sig de tre bästa nätbutikerna 

Jenny Linder är ansvarig för Delivery Matters på Bring. Under Nordic eCommerce Summit i Malmö presenterade Jenny exempel på hur de tre nätbutikerna utmärkte sig i testshoppingen. Detta inom områdena:

  • Valfrihet/relevans
  • Tydlig kundkommunikation
  • Ta emot/returnera 

Hon gav även råd utifrån Delivery Matters* och konsumentundersökningen Bring Research.

Se filmen nedan!

Jenny Linder, Bring, håller frukostseminarium under Nordic eCommerce Summit i Malmö

Mer intressant läsning:

Se vinnarfilmen med från Delivery Experience Award!
Jenny Linder: Är vi redo för den aktiva leveransköparen?

 *Nordic eCommerce Knowledge testshoppar varje år över 100 nordiska nätbutiker med metoden Mystery eShopper och sammanställer resultaten i en omfattande Mystery eShopper-rapport. Delivery Matters är en kompletterande bilaga som enbart fokuserar på leveransupplevelsen, som tagits fram i samarbete mellan Nordic eCommerce Knowledge och Bring.