Fler Bringleveranser sökbara i Unifauns app för paket

Idén bakom appen Mina Paket av Unifaun är att dina nätshoppare ska kunna spåra sina paket på ett och samma ställe oberoende av transportör. Vad gäller Brings försändelser kan nätshopparen spåra både paket till utlämningsställen, till brevlådan och paket som skickas via hemleverans. Enkelt och smidigt för din mottagare.


App som ger bra överblick över leveranser

Mobilappen Mina Paket visar spårning och avisering för alla försändelser som skapas via Unifauns TA-system (transportadministration) från en rad transportörer, men även alla brev, paket och hemleveranser med Bring och DHL i Sverige.

- Målet från Brings sida är att din nätkund ska få så god kontroll och översikt som möjligt över leveranser de väntar på, berättar Johan Holgersson, chef över marknads- och digital affärsutveckling på Bring. Därför har vi sett till att paketleveranser från Bring är sökbara i Mina Paket, även sändningar som bokats via Brings hemsida. Hela köpresan ska vara smidig för nätshopparen.

Ett mobilnummer till appen är allt som behövs 

För att få information om sina leveranser behöver din mottagare bara fyller i det mobilnummer eller e-postadress som hen normalt använder vid nätshopping och sen blir större delen av försändelserna automatiskt spårbara i appen. Det går också se var paket kan hämtas via kartfunktion, öppettider på utlämningsstället och utlämningskoden – allt praktiskt i mobilen.

Extra värdefull  app vid säsongtoppar

Idag används appen Mina Paket aktivt varje vecka av runt 30 000 människor och leveranser från över 100 000 företag går att följa i den. Under volymtopparna Black Friday och Cyber Monday hanterades över 1,2 miljoner paket per dygn i Unifauns system, med extra hög aktivitet i appen som följd.

― När så många paket skall levereras under kort tid ökar behovet av att ge mottagarna bättre överblick. Vi tror att många ser fördelar av att kunna få leveransinformation på ett ställe, säger Johan Tempelman, ansvarig för appen på Unifaun. Och Mina Paket är öppen för alla transportörer som vill ansluta sig.

Din kund kan betygsätta leveransen i appen

Användare har också möjlighet att betygsätta sin leveransupplevelse och ge en skriftlig recension i egna ord via Mina Paket.

- Denna feed-back från användarna är ett värdefullt tillskott till exempelvis NPS (Net Promoter Score) och andra undersökningar vi gör mot våra nätbutikkunders mottagare, menar Johan Holgersson på Bring. Leveransen är en stor del av köpupplevelsen online. Ju mer vi handlar på nätet, desto större krav ställer vi på service, snabbhet och friktionsfria leveranser.

Ladda ner appen här

powered by Typeform

Läs mer
Lär känna nätkunden för att lyckas med leverans och retur
10 smarta sätt att leverera


Dela på sociala medier