Så ökar du kundnöjdheten - bästa leveransen för ditt företag

För att en webbutik ska få nöjda kunder krävs mer än en lättnavigerad webbsida och bra produkter. Köpupplevelsen fortsätter hela vägen hem till mottagaren – och hänger mycket på snabba och friktionsfria leveranser.

Kvinna scrollar på sin surfplatta

- Att ge mottagaren möjlighet att bestämma villkoren för leveransen ökar kundnöjdheten, säger Melker Camnerin, tjänsteutvecklare för konsumentleveranser. 

Snabba leveranser

Snabba leveranser med en hög servicenivå är en viktig del i resan mot nöjda e-handelskunder. I takt med att e-handeln växer, ökar också konsumenternas krav och förväntningar på leveranserna. Att som mottagare själv kunna välja vilken tid, dag och hur en vara ska levereras är en bekvämlighet allt fler efterfrågar.

– Bra leveransservice, precision och snabbhet ger slutkonsumenten en bättre bild av butiken och en högre kundnöjdhet, säger Melker.

Fossilfria hemleveranser

Bring är med och driver utvecklingen av leveranstjänster tillsammans med e-handeln. Till exempel erbjuder vi hemleveranser där mottagaren kan välja vilken tid, dag och på vilket sätt som en vara ska levereras. Det finns även med möjlighet till leveranser inom snäva tidsramar – och även på kvällar och helger. På flera orter levererar vi dessutom helt fossilfritt. Mottagarna har också ett flertal tilläggstjänster att välja mellan.

– Vi vill säkerställa kundnöjdheten genom att erbjuda vissa tjänster längre fram i kundresan, säger Melker. Exempelvis kan mottagaren välja miljöretur som tilläggstjänst. Då tar vi med oss den gamla varan när vi levererar den nya, och ser till att den kommer till återvinning. 

Leverans hem – med tilläggstjänster och leverans innanför dörren

En annan tilläggstjänst är hemleverans med installation av vitvaror och tv. Det innebär inte bara att få den köpta varan inburen i hemmet, utan också installerad på önskad plats. Allt för största möjliga bekvämlighet för slutkonsumenten.

Dessutom kan mottagare som inte har möjlighet att vara på plats för att ta emot sin leverans, välja att få sin vara till en vald plats. Utan att behöva kvittera.

För att göra det ännu smidigare för näthandlarna erbjuder vi inburen hemleverans där mottagaren inte ens behöver vara hemma. Genom en app på mobiltelefonen och ett digitalt lås kan chauffören lämna varan innanför dörren. Slutkunden kan se skedet på film och får ett kvitto på att dörren blivit låst när leveransen är utförd.

– Leveransen är en förlängning av köpupplevelsen, säger Melker. Vi vill garantera att varje mottagare ska kunna köpa de tjänster som de har ett behov av. För att säkerställa kundnöjdheten.

Så här kan vi leverera – i Sverige och hela Norden:

Hemleverans 

Bekväm leverans hem till porten eller innanför dörren. Mottagaren blir aviserad via SMS eller telefon och försändelsen är spårbar.

  • Mottagaren väljer själv leveransdag och tidsfönster för sin leverans. Mottagaren får ett sms med en länk för att följa leveransen.
  • I flera storstäder kan mottagaren få sin leverans samma dag som beställning. 
  • Leveranserna sker på dagtid, kvällar och helger, mottagaren väljer när det passar bäst. 
  • Vi erbjuder även tilläggstjänster som möjlighet till installation och montering av större leveranser samt att ta med emballage.
  • Möjlighet till ”Miljöretur” finns, som innebär att vi tar med den uttjänta skrymmande varan till miljöstation för återvinning.
  • Möjlighet att få varor returnerade i samband med hemleverans av ny vara.
  • I Stockholm, Malmö och Göteborg får mottagare av lättare paket (under 35kg) sin hemleverans levererad med elbil eller cargocykel. Det vill säga helt fossilfri.

Leverans innanför dörren

Med ett smart digitalt lås kan dörren öppnas för budet utan att mottagaren är hemma.

  • Kunder med Glues digitala lås kan välja att få varorna ställda innanför dörren, utan att själva behöva vara hemma. Mottagaren ger tillgång till Brings chaufför genom Glues app och chauffören kan då öppna dörren via Glue-appen. Leveransen dokumenteras även på plats genom film för att garantera mottagarens trygghet.

Utlämningsställe och paketautomat

Försändelsen levereras till vårt nätverk av cirka 7000 utlämningsställen och paketboxar runtom i Norden. Paketet aviseras via SMS, e-post eller brev och är alltid spårbart.

Bud

Vi kan leverera när du önskar och på det sätt du väljer – som till exempel med cykel eller budbil.

  • Lokala bud som levererar försändelser från dörr till dörr i flera städer, men också över hela Norden.
  • Välj mellan VIP (direkt), 1 timme, 2 timmar, 4 timmar eller 6 timmar.
  • Expressbud med bil eller flygfrakt till företag inom Sverige, Norden eller till resten av världen.

Vill du veta mer om våra leveransalternativ?

Kontakta oss så kan vi berätta mer.