E-handelsartiklar
Inspiration, tips och råd
Inspiration, tips och råd
Levererar paket med färre fossiler
Näthandelspaketen blir allt grönare. Samtidigt som den nordiska näthandeln växer i ett rasande tempo, ställer mottagarna allt högre miljökrav på handeln.
Vi satsar på flexiblare leveranser
I takt med att näthandeln växer så växer även kundernas krav och förväntningar på leveranserna. Både innan men framför allt efter coronapandemin slog till. Hos oss på Bring är det viktigt att vi kan erbjuda våra kunder och mottagarna flexibla och grönare leveranser. Därför arbetar vi kontinuerligt med att förbättra våra leveranserbjudanden.
Vill vinna nätkunderna med fossilfri frakt, större valfrihet och flexiblare leverans
Runt om i världen växer näthandeln i ett rasande tempo, precis som paketvolymerna som varje dag fraktas mellan nätbutikerna och nätkunderna. I Tyskland får varje nätkund i genomsnitt 23 paket per år, medan varje kines i genomsnitt tar emot hela 75 paket varje år. Här hemma är siffrorna mer beskedliga – i fjol fick nordiska nätkunder sex paket.
Från impulsköp till mer hållbar e-handel
Kan coronapandemin bidra till mer miljömedvetna nätbutiker? Vi har frågat Ole Petter Nyhaug och Jakob Lagercrantz, två av Nordens främsta experter inom konsumenttrender, miljö och hållbarhet.
Elgiganten förväntar sig större krav på klimat och kvalitet
Näthandeln har förändrats drastiskt de senaste månaderna, till stor del på grund av coronapandemin. Erik G. Sønsterud, CEO Elkjøp Nordic, ägare av Elgiganten, tror att coronapandemin gör nätkunderna mer medvetna om hållbar handel och produkter med hög kvalitet. Detta visar även vår senaste e-handelsrapport.
Så använder du byten och returer som en konkurrensfördel
Är byten och returer bara ett nödvändigt ont för nätbutikerna? Eller är det en möjligt att använda dem som en konkurrensfördel? Vi ger dig tipsen du behöver!
5 tips: Så förbereder du din nätbutik inför julhandeln
Julhandeln på nätet fortsätter att växa men för att få fler att handla julklappar på nätet måste du känna till vad som triggar kundernas köpbeteende på nätet. De som förra året valde att köpa julklappar på nätet gjorde det för att spara tid och, och slippa köer. Hur förbereder du bäst din nätbutik inför årets julhandel?
Så vinner du julhandeln på nätet
60% av alla svenskar handlade julklappar på nätet i fjol men potentialen för nätbutikerna är väldigt mycket större än så. Det visar vår senaste e-handelsrapport ”Så vinner du julhandeln på nätet”.
Gör din nätbutik redo för Black Friday
Black Friday startar igång julhandeln, och allt fler väljer att handla julklappar på nätet. Vi har frågat nätkunder vad de vill få ut av sin shoppingupplevelse i nätbutiker.
Är du redo för Black Friday? Tretti ger dig 8 tips på hur du ska förbereda din nätbutik för att leverera.
Snart närmar sig en av årets mest hektiska köpperioder – Black Friday och Black Week. Insikt från Brings e-handelsrapport Bring Research visar att knappt hälften av nätkunderna utnyttjade erbjudanden under denna köpperiod förra året. Hur ska nätbutikerna gå tillväga för att nå ännu fler kunder i år? Vi har frågat en av Sveriges mest populära nätbutiker hur de förbereder sig inför Black Friday.
Så har coronapandemin påverkat näthandeln
De senaste månaderna har hemmakontor, reseförbud och hänsynstagande till smitta haft stor effekt på den skandinaviska näthandeln. Den nya situationen har gjort att näthandeln har vuxit i ett rasande tempo, något som Cocopanda, en av Nordens största nätbutiker, har upplevt.
Förändrade shoppingvanor efter coronapandemin
Coronakrisen har gjort att näthandeln har vuxit. Många handlar nu varor de vanligtvis brukar köpa i fysiska butiker på nätet i stället och för många är det första gången de handlar på nätet. 60% av de som har ändrat på sina köpvanor säger att de vill fortsätta att handla på detta sätt.
Kom igång med att sälja varor på nätet – 7 hjälpsamma tips
Tidigare har vi delat med oss av tips till sig som vill starta en nätbutik. Nu kanske du har grunden färdig men vet inte hur du ska komma igång. Därför har vi sammanställt dessa sju enkla tips som kan hjälpa dig med vad du ska tänka på när du ska börja sälja dina varor på nätet.
10 tips för dig som vill starta en nätbutik
Har du funderat på att starta din egen nätbutik? Känns det svårt? Låt inte det stoppa dig! Här har vi samlat 10 tips för att hjälpa dig att komma igång:
3 tips för att skapa en optimal nätbutik
Att skapa en nätbutik som vinner kundernas förtroende kan vara helt avgörande för dina affärer. Det är dock mycket att tänka på, allt från köp till leveranser och returer. Vad är egentligen viktigast för dem som handlar på nätet? Här delar vi med oss av våra expertråd och insikterna som kan stärka din konkurrenskraft på nätet.
Bring kundservice tipsar
Coronasituationen har medfört förändringar i vardagen för många. Vi jobbar hemifrån, går ut mer sällan, undviker att gå till affären i onödan och att handla på nätet känns som ett tryggare alternativ just nu. På grund av detta är det många som nu har handlat på nätet för första gången.
Handla säkert på nätet
E-handeln växer stadigt just nu i takt med att allt fler väljer att handla på nätet. Tyvärr innebär detta att antalet bedrägerier också ökar. Därför är det väldigt viktigt att man är försiktig när man handlar på nätet.
Hur du gör din nätbutik säker på bara en timme, utan kostnad
Det behöver inte vara dyrt att säkra din nätbutik mot dataangrepp och bedrägeriförsök. Här är några gratisprogram som är enkla att använda och som gör det jobb som behövs för de flesta mindre och mellanstora företag.
Så skyddar du din nätbutik mot bedrägerier
Allt mer sofistikerade metoder för bedrägerier ställer nya krav på nätbutikers säkerhet och system. Vi har bett Thomas Tømmernes, Head of IT-Security på ATEA Norge, dela med sig av sina bästa tips på vad du kan göra för att skydda ditt företag.
Så ökar du kundnöjdheten - bästa leveransen för ditt företag
För att en nätbutik ska få nöjda kunder krävs mer än en lättnavigerad webbsida och bra produkter. Köpupplevelsen fortsätter hela vägen hem till mottagaren – och hänger mycket på snabba och friktionsfria leveranser. - Att ge mottagaren möjlighet att bestämma villkoren för leveransen ökar kundnöjdheten, säger Melker Camnerin, tjänsteutvecklare för konsumentleveranser.
Så löser du utmaningen med ökade leveranser – logistik som fungerar för både kund, mottagare och miljön
E-handeln växer så det knakar och antal leveranser likaså. Den nya verkligheten ställer stora krav på både e-handlare och leverantörer, men också på samhället i stort. Melker Camnerin, som är tjänsteutvecklare för konsument- och hemleveranser på Bring, menar att vi måste hitta nya lösningar med logistiken.
10 smarta sätt att leverera
Kunden bryr sig inte om frakt, de bryr sig om leverans. För att du ska kunna växla upp och matcha kundens önskemål har vi tagit fram 10 enkla saker du kan göra för att förbättra leveransupplevelsen.
Gör det lätt att handla stort och sälj mer
Våren och sommaren är högsäsong för hem- och trädgårdsvaror. Många köper stora och tunga saker som trädgårdsmöbler, grillar och studsmattor. Planen om att lägga nytt trädäck, plantera häck eller sätta in en modern frys i sommarstugan tar plötsligt fart.
Nya svenska trenden: ”Inleverans”
Hemleverans känner alla till. Nu kommer leveranserna där paketet ställs i hallen – utan att mottagaren behöver vara hemma. – Konsumenten behöver inte göra något mer än att beställa sina varor, sedan sköter vi resten, säger Melker Camnerin, tjänsteutvecklare för konsument- och hemleveranser.
Nya unika lösningen – leveranser innanför dörren
"Ditt paket levereras någon gång mellan klockan 12 och 19 i dag.” Har du någonsin tänkt på hur mycket tid man egentligen lägger på att hämta ut paket eller vänta på olika leveranser?
Smart lås ger nätshoppare en smidigare hemleverans
Nätshoppare önskar sig fler leveransalternativ än de erbjuds i nätbutiken och många konsumenter efterfrågar just smidiga hemleveranser.
Smarta digitala lås – så kan de förändra e-handeln
Med ett smart digitalt lås kan dörren öppnas för budet utan att mottagaren är hemma. – Smarta lås kommer att spela en stor roll i framtiden, både genom att möta den ökande e-handeln och förenkla för kunderna, säger Tobias Åbonde, som är ansvarig för konsumentleveranser hos Bring.
En app för alla paket gör e-handeln enklare
På sikt kan det vara slut med att behöva ha flera leveransappar nedladdade på mobilen. Appen Mina Paket har nämligen målet att ge konsumenten en översikt över alla e-handlade paket på ett och samma ställe.