Kan du ta betalt för frakt och samtidigt få nöjda kunder?

Gratis leverans eller inte - vad förväntar sig kunderna? Du har säkert upplevt att gratis leverans lättare kan leda till köp, men bör du ge bort pengar utan att få något tillbaka?

Visste du att många kunder är villiga att betala för leveransen, men att nivån som du lägger leveranspriset på har stor effekt på konverteringen? Det visar vår konsumentundersökning "Så väljer kunderna dig" från Bring Research.

I undersökningen har vi frågat över 3000 skandinaviska nätkunder om de är villiga att betala för leveransen när de har hittat det som de vill köpa eller om de skulle avbryta köpet och handla någon annanstans. Svaren visar att beroende på land och kön så uppger 64–81% att de skulle betala för leveransen och genomföra köpet.

Denna rapport ger dig nyttig insikt om kundernas förväntningar och krav på leverans och retur. Du får också tips på hur du som e-handlare kan hitta rätt prisnivå på leveransen, och vilka andra faktorer runt leverans och retur som du borde tydliggöra genom hela köpprocessen. Följande tas upp i rapporten:

  • Vad förväntar kunderna sig när det kommer till leveransen?
  • Hur mycket är kunderna villiga att betala för leveransen?
  • Vad gör att kunderna blir mer positivt inställda till att betala för leveransen?
  • Hur undviker du avbrytna köp på grund av leverans- och returvillkor?
  • Rapporten visar också på demografiska skillnader, som kan hjälpa dig som e-handlare att se hur du kan träffa i din målgrupp.

Så väljer kunderna dig!

Skaffa dig den insikt som du behöver för att bli konkurrenskraftig på leverans och retur!

2019-09-10