Med Brings tjänster Pickup Parcel och Pickup Parcel Bulk skickar du paket till privatpersoner som hamnar på utlämningsstället närmast deras hem. Men tänk om din kund hade föredragit att hämta sitt paket på ett utlämningsställe närmast sin arbetsplats eller sommarstuga?

Med Brings Pickup Point API kan du erbjuda den möjligheten till dina kunder - kostnadsfritt. Det ökar konverteringen i din webbshop och ger dig nöjdare kunder.

Vad behöver ni göra för att låta era kunder välja utlämningsställe?

1. Lägg till valmöjligheten i er checkout
Ni behöver förändra checkouten i er nätbutik, så att kunden när de väljer leverans till närmaste utlämningsställe får möjlighet att välja utlämningsställe från en lista eller på en karta.

Tekniskt görs det genom att er webbutvecklare skapar en koppling mellan er checkout och vårt Pickup Point API. All teknisk information finns på developer.bring.com. Be er webbutvecklare att titta på den sidan för att få information om vad som skulle krävas för att få till detta i just er webbshop.

2. Skicka med informationen om vilket utlämningsställe kunden valt till Bring
När ni sedan ska skicka paketet till er kund, så behöver ni skicka med information om vilket utlämningsställe kunden valt till Bring. Detta görs med en tilläggstjänst och är helt kostnadsfritt.

Vår Customer Integration-grupp kan hjälpa er med hur det går till tekniskt, det varierar lite beroende på vilken logistiklösning ni har.