XXL rättar sig efter kundernas önskemål

XXL rättar sig efter kundernas önskemål

För sportkedjan XXL är det viktigt att tillmötesgå kundernas behov – oavsett var de vill få sina varor levererade.

Hörlurar

Lars Bengtsson, VD på XXL
Vi lyssnar på: XXL Sport och Vildmark

Bring levererar varor till XXL:s kunder från hela världen

XXL Sport & Vildmark startade sin verksamhet i Norge 2001. Idag är de en av Nordens mest snabbväxande sportkedjor med varuhus förutom i Norge även i Sverige och Finland. På varje marknad har man dessutom en nationell webbutik. I de tre länderna ser Bring till att varor från hela världen kommer ut till XXL:s kunder, med fokus på valmöjligheter.

- Det är viktigt för oss att ha en flexibel logistikpartner som hjälper oss att möta våra gästers önskemål på olika typer av leveranser. Oavsett om det är till varuhuset, till ett utlämningsställe eller hem till dörren, menar vd Lars Bengtsson.

Han fortsätter:

- Det är upp till oss att leverera det de önskar. Bring hjälper oss med det genom sin flexibla grundinställning. Och vi har inga andra alternativ än att jobba på det sättet – att vara lyhörda och se till att på ett kostnadseffektivt sätt motsvara våra gästers önskemål.

Komplicerade leveranser ställer höga krav på logistikpartnern

Med ett stort antal leveranser av olika slag, med kraftig variation efter säsong, är utmaningarna många.

- Vi är ju en rätt komplicerad partner, det kan vara allt från en liten mössa som ska skickas till en stor kajak. Och det är klart att det ställer höga krav på vår logistikpartner. Inte förrän klockan 11 vet vi och Bring hur många pallar vi sänder ut. Och det kan variera från 70 till 350 pallar. Här upplever vi att Bring gör ett jättebra jobb, avslutar Lars Bengtsson.